Marka Guess jest oczywistym wyborem dla tych, którzy szukają nie tylko uniwersalności, elegancji, ale również odważnych pomysłów i wyjątkowej mody.
Ktoś kiedyś stwierdził, że motto firmy Guess powinno brzmieć:
“Ubierasz nasze ubrania, więc bądź ostrożna – w nawiązaniu do zmysłowości. Cóż, zdecydowanie warto zaryzykować!”
Ciekawa Historia
GUESS to dzieło czterech urodzonych i wychowanych w Marsylii braci: Maurice’a, Armanda, Georges’a i Paula Marciano. Pod koniec lat 70.-tych, wyemigrowali do Kalifornii, w której w 1981 roku założyli swoją markę. Pierwsza stworzona przez nich kolekcja zniknęła z półek w zaledwie kilka godzin - i tak zrodziła się legenda. Głównym pomysłodawcą projektu był Georges, rozwojem produkcji zajmował się Maurice, dystrybucją Armand, a reklamą i marketingiem – Paul.
Skąd pomysł na nazwę marki? Otóż, rodzeństwo zaczerpnęło inspirację z billboardu McDonalds w Los Angeles, na którym widniało hasło: „GUESS what’s in the new Mac?”. I tak, jak najdoskonalszym z burgerów miał być cheeseburger, tak i bracia Marciano chcieli, by ich marka kojarzyła się z tym co najlepsze, czyli beztroskim życiem opływającym w luksus. Marka GUESS stała się symbolem młodzieńczego oraz pełnego przygód stylu życia. Znakiem rozpoznawczym GUESS jest połączenie francuskiej elegancji i amerykańskiego luzu, klasyki i podążania za najnowszymi trendami.
Seksowne, nowe jeansy dla kobiet
Bracia Marciano szybko zauważyli, że kobiety potrzebują modnych, sprawdzających się w każdych warunkach spodni. Uszyte z przetartego denimu jeansy podkreślały figurę i sprawiały, że każda kobieta czuła się seksownie. Jeansy, które zaprojektowali, różniły się od tych dostępnych na rynku. Były jaśniejsze, delikatniejsze w dotyku, bardziej elastyczne i dzięki temu lepiej dopasowywały się do kobiecej figury – bo właśnie z myślą o kobietach powstały. Miały zwężane nogawki oraz ozdobne zamki przy kostkach. i nie bez powodu nosiły nazwę Marylin. W tych spodniach każda kobieta mogła poczuć się jak gwiazda wielkiego ekranu – seksowna i świadoma swoich atutów.
Jeansy Marylin szybko stały się hitem i znakiem rozpoznawczym GUESS. Pierwsze 24pary, zamówione przez ekskluzywny dom towarowy Bloomingdales, wyprzedały się w kilka godzin. Projekt wyznaczył linię dalszego rozwoju marki, definiując jej charakter. Jeansy do dziś „motywem przewodnim” firmy, która ciągle stara się poprawić rodzaj farbowania i produkować coraz bardziej innowacyjne kolory.
Girls Guess
Na początku marka nie dysponowała zbyt dużym budżetem. W kampaniach reklamowych występowały więc, początkujące modelki. Zespół Guess był jednak prawdziwym łowcą talentów. Odkrył takie gwiazdy, jak Karen Mulder, Carla Bruni, Claudia Schiffer, Eva Herzigova, Naomi Campbell, Alessandra Ambrosio czyAdriana Lima.
Kampanie marketingowe GUESS wyróżniają spójną estetyką. Przedstawiają kobiety silne i świadome swojego ciała i kobiecości, które pokazują, że nawet w jeansach i zwykłym T-shircie wyglądają jak milion dolarów. Z każdego promującego markę kadru emanuje seksapil, ale i elegancja. Projekty GUESS prowokują, ale nigdy nie przekraczają granicy dobrego smaku.
Jenifer Lopez, które jest nową ambasadorką marki, podkreśla, że nie mogła odmówić, kiedy Paul Marciano zadzwonił do niej z propozycją współpracy. „Markę Guess uwielbiałam, od kiedy byłam nastolatką” – podkreśla. To najlepszy dowód, że ubrania i dodatki Guess z powodzeniem mogą nosić kobiety w każdym wieku. I jest to niezmienne od lat.
Francuski szyk i kalifornijska energia
W stylu GUESS od samego początku widać francuskie pochodzenie i fascynacje braci Marciano Kalifornią. Wszystkie propozycje marki– cały czas wyróżniają się stylistyką, która łączy elegancję rodem z paryskich ulic i słoneczny luz, charakterystyczny dla kalifornijskiego wybrzeża.
GUESS kieruje swoje projekty przede wszystkim do młodych dorosłych – osób, które lubią wyrażać siebie poprzez ubrania. W najnowszej kolekcji marki znajdziemy zarówno klasykę, na przykład ponadczasowe, dopasowane jeansy z jasnego denimu, jak i ślady podążania za najświeższymi trendami. Metaliczny błysk w stylu glamour, ubrania z dzianiny, błyszczące cekiny, zmysłowe rozcięcia, intensywne kolory, printy z motywami croco, oraz wiele innych modnych i ciekawych połączeń. Wszystko to tworzy mieszankę, wobec której nie można przejść obojętnie.
Kobiecość. Ubrania marki mają od zawsze „za zadanie” podkreślać kobiecość i zmysłowość. Nie ma tutaj miejsca na męskie akcenty, są za to ubrania, które bardzo konkretnie zwracają uwagę na poszczególne części ciała. Warto jednak pamiętać, że w ofercie marki są nie tylko topy podkreślające biust czy ostentacyjnie krótkie spódnice. Można tam zaleźć również całą masę perfekcyjnych gatunkowo i podkreślających figurę jeansów, pięknych, eleganckich sukienek czy klasycznych płaszczów wykonanych z wysokiej jakości materiałów.
Ps. Zobaczcie koniecznie moje propozycje od marki Guess na ten sezon! Ja, jak zawsze jestem kompletnie zakochana w tej marce i nigdy też nie zawiodłam się ani na jej oryginalności, ani na jakości.
Ps. Ten artykuł nie jest promowany