|

Twój klimat

Twoja szafa prawdę Ci powie, o Tobie!

Zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego pewne ubrania przyciągają nas jak magnes, a inne, nawet te bardziej modne i drogie, sprawiają, że czujemy się nieswojo? Odpowiedź może tkwić w głębi naszej osobowości. Nasza garderoba jest jak kolorowy język mówiący o naszych preferencjach, ulubionych kolorach, długościach i fasonach. Psychologowie twierdzą, że strój jest odbiciem naszego wnętrza .

Strój wyraża twój stosunek do okazji

Łukasz Kielban

Typy Osobowości Modowej

Wyróżniamy trzy główne typy osobowości modowej, z których każdy ma inny stosunek do kompletowania garderoby. Poznanie swojego typu może pomóc w lepszym dostosowaniu nawyków konsumenckich do trybu życia.

Typy te są niezobowiązującym punktem wyjścia do zaplanowania własnej strategii świadomego kompletowania garderoby. Warto o nich wiedzieć!

Minimaliści

Dla minimalistów moda jest symfonią prostoty i funkcjonalności. Wybierają ubrania, które są ponadczasowe, łatwe w kombinowaniu i wolne od zbędnych zdobień. Ich garderoba jest przemyślana, każdy element ma swoje miejsce i cel.

Poszukiwacze (Maksymaliści)

To entuzjaści mody, dla których każdy dzień to okazja do eksperymentowania ze stylem. Ich garderoba to paleta kolorów, wzorów i tekstur. Dla maksymalistów moda jest formą sztuki i osobistej ekspresji.

Lubują się w posiadaniu garderoby wyszukanej i oryginalnej.

Tradycjonaliści

Umiejscowieni pomiędzy minimalistami a maksymalistami, cenią nowości, ale nie podążają ślepo za modą. Stawiają na wszechstronność i praktyczność, uzupełniając garderobę każdego sezonu, patrząc jednocześnie na swój styl osobisty. Ich styl to połączenie klasyki z nowoczesnymi akcentami.

Ofiary Logo

Widoczne logo, coraz częściej spotykane na ulicach, może być oznaką snobizmu. Jednak amerykańscy psychologowie wskazują na głębsze przyczyny. Może to być wyraz braku tożsamości lub zaufania do własnej intuicji w kreowaniu stylu.

Taka osoba nie wierzy, że potrafi ubrać się w sposób umiejętny więc wybiera prezentacje za pomocą ubrania znanej i drogiej firmy.

Niewolnicy Mody

Ta grupa dzieli się na kilka podtypów, każdy z nich charakteryzujący się innymi motywacjami i niepokojami:

  • Konformiści unikają modowego ryzyka, obawiając się krytyki, nawet jeśli w czymś by wyglądali fantastycznie, nie mają ochoty od lat spróbować zmienić swojego wizerunku.
  • Ekstremiści poszukują absolutnej unikalności, często kompensując inne braki w swoim życiu. Potrzeba oryginalności w przypadku ekstremisty jest wręcz bliska granicy absurdu. Pod tą przykrywką może kryć się wewnętrzna pustka czai się wewnętrzna pustka i niezadowolenie z życia.
  • Perfekcjoniści prezentują się nienagannie, ale często maskują głębsze problemy osobiste towarzystwie onieśmiela swoim idealnym wyglądem. Przypomina wystylizowanego manekina, często jest wręcz nienaturalna. Często po prostu brak kontroli w swoim życiu nadrabiają kontrolą nad własnym wyglądem, czują się wtedy władczy.
  • Snoby wykorzystują modę, aby podkreślić swoje bogactwo i status, często wykazując brak samodzielności w podejmowaniu decyzji. Luksusowe dobra mają im zapewnić podziw. Chowając się za drogą metką, mogą w głębi duszy czuć się bezwartościowi. Drogie ubrania mają zapewnić im poczucie własnej wartości.

Podsumowanie

Osobiście czuję się połączeniem poszukiwacza i tradycjonalisty. Uwielbiam modę jako formę wyrazu, ale zawsze pamiętam o praktyczności. A Ty, jakim typem modowym jesteś?

Ciekawostka:

Osobowość poszukiwacza często wybierają osoby uzależnione od mody, zwłaszcza w krajach wysokorozwiniętych. To uzależnienie objawia się niewolniczym trzymaniem się trendów i presji markowych logotypów. Często takie osoby szukają zewnętrznej akceptacji, ukrywając swoją prawdziwą osobowość.

1 | 2 | 3 | 4 |

1 | 2 | 3 | 4 

1 | 2 | 3 |

1 | 2 | 3 | 4 |

1 | 2 | 3 |

 

1 | 2 | 3 | 4

1 | 2 | 3 

1 | 2 | 3 | 4 |

 1 | 2 | 3 | 4 | 5 

1 | 2 |

 

 

Tagi:

Emilia FashionFairy
Emilia FashionFairy

Redaktor naczelny

Emilka jest pasjonatką kreowania stylu oraz zwolenniczką świadomego budowania wizerunku poprzez racjonalne podejście do zakupów. Na co dzień doradza swoim klientom, jak ubrać się elegancko, ale i stylowo.